אפשר לשאול,במה כל אחד ואחת מכם

איך אפשר להוכיח

שדחו מישהו בגלל הלקות שמיעה שלו? מעסיק יכול להמציא אלפי תירוצים.. יהיה קשה מאוד להוכיח שיש עילה אמיתית לתביעה.. מצד שני יש מעסיקים כאלה שחוששים מתביעות ומוכנים לקבל לראיון רק בשביל לצאת מזה "נקי".. כלומר לראיין ואז להחליט בסופו של דבר שהמועמד לא מתאים. ככה שהרבה פעמים קשה לדעת מה הסיבה האמיתית בגינה דחו אותך.
 
בשביל זה יש בית משפט

ששומע את הטיעונים של שני הצדדים ומחליט מי אשם ומי לא. הלקוי שמיעה שפוטר עקב בעית השמיעה שלו יספר על תקופת עבודתו, והמעסיק שפיטר אותו יספר מהצד שלו. והשופט יחליט. חבל לעבור על זה בשתיקה, אחר כך המעסיק ההוא של "מקס ברנר" שפיטר את ניקי ימשיך לדחות עובדים עם מגבלות. כום יודעים שאנחנו צריכים להילחם. ולהוכיח שאנחנו לא נחותים.
 
אוייי נו באמת.

את חושבת שיש לי זמן לבתי משפט ? ולצדק הזה? אני בן אדם פרטי שמחפש עבודה ולא צרות או בעיות עם מעסיקים טיפשים. נופו,אני חושבת שצריך לאמר את זה שאתה כבד שמיעה אבל רק בראיון ולא לפני כיוון שאחרי שרואים אותך זה משהו אחר לגמרי.
 
אני חושבת גם שצריך לומר בריאיון

אבל יש עבודות מסויימות שצריך להודיע למעסיק שידע עם מה להתמודד... שיהיה לו זמן לעכל את זה עד הריאיון ולך אולי אין זמן אבל יש חרשים במצב הרבה יותר גרוע משלך שכל הזמן מקבלים דחיות עקב בעית השמיעה שלהם. לעבור על זה בשתיקה????
 

LITAL200666

New member
נופו אני לא כ"כ מסכימה...

סליחה אני לא כ"כ מסכימה אני מצדדת בזה שצריך לומר את כל האמת בפרצוף מול מעסיקים בתחילת ראיון! כי כשאת שולחת לו קו"ח ומדגישה שיש לך לקות שמיעה בלי שהוא רואה אותך!הוא ישר פוסל את זה!כי לא ניתנה לו הזדמנות להתרשם,או להסתכל .אם הוא רואה אותך ואת כבר מספרת לו בראיון שיש לך לקות שמיעה הוא תוך כדי שיחה מתרשם ומסתכל על מראה חיצוני,איטליגנטיות,אופן דיבור,ייחודיות שלך,ואזזז כך הוא חושב ועושה שיקולים שלו "מממ היא ניראית לי מעניינית":) אבל כשאת מדגישה את בקו"ח שיש לך לקות שמיעה זה מבהיל אותם והם לא יודעים מה לחשוב-זה ידוע! ניסיתי את טריקים האלה בעבר!
 
נופו חרשת חרשים איתך גאווה דממה..

לא תצעדי לבד נופו חרשת המטורפת..מכל פעם תחתמי כף יד למסמכים בחיפוש תעסוקה..פארק גן שחיזור מפעלים סוללות פטריוט הלוואי ימציא חרש להוביל חרשים לירח ירח שייכת לחרשים שנקנה מנביא חרש צדיק..יש בירח הכל לבן חרשים ישכבו ערסל ירח..שלא ישמעו מה ינפץ מעולם שומעים מחוסר תעסוקה של ידיים..
 

nickey

New member
עבדתי בשתי עבודות

שכלל לא הצריכו שמיעה כתנאי נדרש לעבודה - הקלדת נתונים באלדן ויורופקאר הקלדת נתונים בג'רוזלם פוסט אחרי זה התחלתי לעבוד רק 3 שבועות במקס ברנר כעובדת מטבח והם פיטרו אותי בתואנה שאני חירשת. משם נדדתי לאילת, אני כאן כבר חודשיים, עובדת כטבחית בבית מלון, ולמרות שזו עבודה שדי דורשת שמיעה ודיבור, הצוות מסתדר איתי סבבה והאורחים מבינים אותי פחות או יותר
.... אם רוצים, הכל אפשרי! אסור לפחד כשניגשים לראיון עבודה או למקום עבודה עצמו.
 

nickey

New member
עליי לציין

שתמיד ציינתי מראש את העובדה שאני חרשת. במקומות האלה כלל לא נרתעו ממני חוץ ממקס ברנר... ושאר העבודות שכלל לא הצריכו טלפון אבל הבוסים היו מלאי חששות ודעות קדומות על חרשים.
 
בעיה

אני מודה שהפחד שלי היום זה לעבוד .. אני מהססת אם לשתף אתכם, בכל זאת אלך על זה, נכון לימים אלו, עלי להיעזר בעו"ס שיקומית למציאת מקום עבודה , צריכה את עזרתה כ"רוח גבית" שתתקע עבורי את היתד, ואת האוהל כבר אבנה לבד. ניסיתי להשתלב בכוחות עצמי בשוק העבודה ללא הצלחה, בפרט שבימינו יש תחרות גדולה על כל מקום עבודה .. שלא לדבר על שכר רעב פחות ממה שמגיע. בעצם אני מחפשת מקצוע בו המגבלה שלי תהיה פחות דומיננטית (עבדתי תקופות קצרות כשהייתי סטודנטים בעבודות שכרוכות בהקלדות, ועיבודים סטטיסטיים) גם לי יצא להתגורר באילת.. נורא מתגעגעת...
 
אסור להם לפטר אותך בגלל שאת חרשת

זאת לא עילה לפיטורים אם עבדת טוב והסתדרת עם האנשים ועשית את העבודה שלך כמ שצריך והבעית שמיעה שלך לא הפריעה לך בתפקוד, אסור להם לפטר אותך בגלל זה. ואת יכולה לתבוע אותם על זה.
 
לפעמים אנחנו ניגשים לראיון עבודה

שאנו חושבים שהוא מתאים לנו,והמעסיק חושב אחרת. עובדה כשהייתי בת 18 רציתי לעבוד בעבודה מזדמנת כקופאית בסופר פרטי,ובריאיון אמרתי שאני כבדת שמיעה , אבל משום מה זה כנראה הפריע לבוס ולא התאים לו. והוא גם הסביר לי שזו עבודה שצריך לשמוע בלה בלה בלה..... ממש לא קמתי ועשיתי מזה רעש. זה הפריע לי מאוד,זה הציק לי ,אבל לא פתחתי לו תיק בגלל זה ולא הגשתי שום תביעה בשום מקום. למה?? כי חשבתי שלו יש את כל המילים הנכונות להסביר למה לא! זה לא אומר שאני מסכימה עם ההחלטה שלו,אבל זו דעתו והמקום שלו .
 
אמרו לך שאת מפוטרת בגלל שאת חרשת??

כמו שנופו אמרה, זה עילה מספקת לתביעה.. אם היו מפטרים אותי באומרם שזה בגלל שאני חרשת, לא הייתי חושבת פעמיים ותובעת אותם למען העלאת המודעות של המעסיקים, לעורר תהודה בנושא .
 

nickey

New member
תאמינו לי שחשבתי על כך

אבל אני חייבת את הפיטורין האלה בכתב, וזה נאמר לי בעל פה, אז אין כל כך מה לעשות. כבר שאלתי חברה שלי שלומדת משפטים וגם היא אמרה שזה בלתי אפשרי. הרי צריך הוכחות וזה אין לי.
 

M r s S m i t h

New member
בהחלט..

כי אם הסיבה היא חד משמעי חירשות, אז אפשר להגיע לשלב של תביעה. צריך לעורר מודעות ולהפסיק בורות בקשר לחירשות שלנו. אני חייבת להודות שלא ממש נלחמתי על מקומות עבודה והעדפתי תמיד לעבוד כעצמאית כמו מכירת ציורים בחודשי קיץ כשהייתי בתיכון. ומאז לא עבדתי ממש. לא מצאתי שום דבר שיתאים לי וגם לא היה לי ממש מספיק זמן להתמיד בזה..מיד אחרי צבא, אני בלימודים אקדמאיים. חשבתי לתומי שאצליח לשלב עבודה כלשהי שאמצא במהלך השנה הזו לבין הלימודים. אך טעיתי ובגדול. מטלות ושיעורי עזר שנערמו להם נדבך על גבי נדבך בנוסף ללו"ז הקבוע של הלימודים, לא נותנות לי זמן לחפש עבודה כלשהי אפילו. אני מקווה שבעתיד, אנשים חירשיים יילחמו יותר על מקומות עבודתם אף עד כדי כך שנגיע למשפטים שיפיצו מודעות וירתיעו מעסיקים מלפטר או לא להעסיק חירשים...
 
../images/Emo198.gifמיליונרות חרשות סעודיות

לשכת תעסוקה סעודית דורים עובדים חרשים וחרשות לא שומעים ועובדים בבארות מקורות נפט...חרשים יכולים לעבוד בסעודיה לקדח בארות נפט..או לעבוד באפריקה חיפוש יהלומים..יש מאה חרשים עובדים בחיפוש יהלומים באפריקה..יש חרשים דורשים חרשים לעבוד בקוטב צפוני פסגת קרח מפעל לחיתוך קרח..דורשים עובדים חרשים להקמת מדינה לחרשים..דורש מנהיג גאון חרש מזכירה סקסית חרשת...עורכת דין חכמה חרשת..דורים עובדים חרשים ניסוי למעבן חלל כלב חזר מחלל גוף חזר מחלל חרש לא יחזור מירח..דורשים עובדים חרשים מנתחים לשומעים שלא רוצים לשמוע...דורשים קצינים חרשים וחיילות חרשות למשימה סודית...דורשים עובדים חרשים לכנסת דורש חבר כנסת חרש למען חירות שפת סמנים...מפעל שומעים דורשים לוחמים חרשים עבודה ידיים...אין חרשים אין שומעים....!!!!!!
 
הפאנץ' ליין

אם הבנתי נכון ולסכם בשורה אחת - החרשים מכרה זהב למקומות עבודה. אך גם אם היה והביקוש לחרשים עולה על השומעים, עדיין החרשים אינם נרתמים להענות להצעות עבודה הנ"ל , כמו באנלוגיה ל"ישראלים (שומעים) לא רוצים לעבוד", כדברי נתניהו.
 
לשכת תעסוקה. קורות עבודה חרש

חרש מצליח עם חרש...חרש מציל חרש....חרש עוזר חרש...חרש עושה ידיים....חרש לא שומע...חרש שותק בעבודה.....חרש לא לבד....זמנים של חרש.....תנאים של חרש...חרש לא מתקשר....חרש ידיים זהב חותמות בכפיים ידיים חותמת על מסמכים ניירות מדביק ניירות לכפיים ידיים חרש מרים כפות ידיים חרש מדובקות ניירות קבלת עבודה..מכפה כפות ידיים חרש ניירות מתקפל לועס כפות ידיים ניירות קבלת עבודה..עיסקה התחלת עבודה חרש בסיס ניקיון..חרש מתחיל בניקיון מסתיים ביום אחד מנהל מפעל אך לא יצפה לחרש לנהל יצפה לחרש תנאים של חרש שיכול להרגיש במפעל כמו בית אך לא ינהל ירגיש חופשי ילמד אך לא ינהל יקבל משכורת אך לא ינהל על כספים..כסף לשומעים כסף לחרשים...השאלה מה ירוויח חרש למשך תקופות משיכה שיש בלאגן אצל שומעים שמתקשים לחיות עם שמיעה..אין עבודה לשומעים שומעים עובדים עובדים קשה בשביל להקדם את חרשים בידיים ולא שמיעה..שמיעה זה כסף עולה תמיד עולה זה לא כמו חברה קוקה קולה יורד עולה יורד..שומעים זה חברה מעצמת..מה שיש לחרש להתפלל שיבוא משיח חרש..בשביל להצדיק צריך משיח חרש..אם היו שומעים נותנים לחרש אי דממה אוקיאנוס עם קוף שמפנזיה יצא גוף קופיקו חצי שומע חצי קוף..חרש יש פזית עבודה כמו חיה קוף מסמן יותר פחות מדבר..חצי שומע חצי קוף עם שתיי רגליים לא יזוז מבלי חרש יזוז יבין..שומע לא זז חרש יזוז..שומע ישב חרש יקום..שומע מדבר חרש עושה....שומע הולך חרש נשאר...שומע שם חרש שם שומע אוכל חרש אוכל..שומע מרים ידיים חרש עובד לא מרים ידיים
 
למעלה