היי ציפי, ומזל טוב לפתיחת פורום

מצב
הנושא נעול.
היי ציפי, ומזל טוב לפתיחת פורום

היי ציפי, ומזל טוב לפתיחת פורום
רציתי לשאול מדוע אתם נגד האיבחונים, כמו שכתבת ב"ברוכות"?
 

ציפי ג

New member
כמו שאני נגד שנתות ומבחנים בכלל

היי ציפי, ומזל טוב לפתיחת פורום
רציתי לשאול מדוע אתם נגד האיבחונים, כמו שכתבת ב"ברוכות"?
כמו שאני נגד שנתות ומבחנים בכלל
יש לי תחושה, שכאשר מכמתים אנשים, מאבדים את המגע האנושי. ילד שהצליח במבחן למחוננים, מקבל יחס מסוים ממערכת החינוך, שיתכן והוא ממש לא זקוק לו. ילד אחר שלא עבר את המבחן, עדיין זקוק לאותו היחס אבל לא יקבל אותו בשל כשלון במבחן. כאשר הילדים מאובחנים, זה נותן למורה ליגיטמציה להתעלם מהצורך האישי של הילד. הוא יגיד - טוב ילד כזה וכזה, ויקטלג אותו. ילד כזה שלא יגיע ל- 100 בבחינות יקבל חותמת של עצלן, ידרבנו אותו אינסוף יעמידו לו מבחנים שאולי מבחינה רגשית הוא כלל לא בשל להם. יש מורים שמפחדים מילדים מחוננים. יש להם רגשי נחיתות ביחס אליהם, ואז הם יתעמרו בילד. להבדיל מבאבחונים של קשיי למידה, בהם התוצאה באה להקל על התלמיד, בד"כ מה שנגרם מאבחון של מחונן הוא הכבדת העומס על התלמיד. ולכך אני מתנגדת. לדעתי יש לפתוח את ימי ההעשרה לכלל התלמידים. מי שזה מוצא חן בעיניו שילך ללמוד, ומי שלא, שלא ילמד. ילדים מחוננים מטבעם הם שואפי דעת ומרבית הסיכויים שהם יהיו בכיתות אלו. ואם ילד לא מחונן יסתנן, מה ירע לו אם הוא ירכוש ידע שלא נמצא בתכנית הלימודים?
 
בעיקרון אני מאוד מאוד מסכימה

כמו שאני נגד שנתות ומבחנים בכלל
יש לי תחושה, שכאשר מכמתים אנשים, מאבדים את המגע האנושי. ילד שהצליח במבחן למחוננים, מקבל יחס מסוים ממערכת החינוך, שיתכן והוא ממש לא זקוק לו. ילד אחר שלא עבר את המבחן, עדיין זקוק לאותו היחס אבל לא יקבל אותו בשל כשלון במבחן. כאשר הילדים מאובחנים, זה נותן למורה ליגיטמציה להתעלם מהצורך האישי של הילד. הוא יגיד - טוב ילד כזה וכזה, ויקטלג אותו. ילד כזה שלא יגיע ל- 100 בבחינות יקבל חותמת של עצלן, ידרבנו אותו אינסוף יעמידו לו מבחנים שאולי מבחינה רגשית הוא כלל לא בשל להם. יש מורים שמפחדים מילדים מחוננים. יש להם רגשי נחיתות ביחס אליהם, ואז הם יתעמרו בילד. להבדיל מבאבחונים של קשיי למידה, בהם התוצאה באה להקל על התלמיד, בד"כ מה שנגרם מאבחון של מחונן הוא הכבדת העומס על התלמיד. ולכך אני מתנגדת. לדעתי יש לפתוח את ימי ההעשרה לכלל התלמידים. מי שזה מוצא חן בעיניו שילך ללמוד, ומי שלא, שלא ילמד. ילדים מחוננים מטבעם הם שואפי דעת ומרבית הסיכויים שהם יהיו בכיתות אלו. ואם ילד לא מחונן יסתנן, מה ירע לו אם הוא ירכוש ידע שלא נמצא בתכנית הלימודים?
בעיקרון אני מאוד מאוד מסכימה
הבעיה מתחילה כשאני רוצה שאריאל ישתתף ב"אופק" (יום העשרה למחוננים בי-ם), אבל לשם מקבלים רק את מי שקיבל ציון מסוים במבחן. בבית הספר שחשבנו שהוא ילמד בו (מקור חיים) מתנגדים בכלל ל"אופק", כי זה מוציא את הילד המחונן מהמסגרת ומהחברה שלו. טוב, בינתיים בכלל אין שם מקום לאריאל, לצערי, אז אני לא כל-כך יודעת מה יהיה, אבל בעיקרון הייתי שמחה אם תתיחסי גם לנושא "מסגרת למחוננים בעד ונגד". מלבד זאת, מה אתם אומרים על התכנית של מכון ויצמן במתמטיקה? יש להם מכיתה ג' ואני שוקלת לרשום את אריאל בשנה הבאה. למי שלא מכיר אותי, שלום, אני נדיה, אם לארבעה, הבכור לומד בכיתה ב' ומתמטיקה היא התחום שבו הוא מבריק במיוחד (למרות שלדעתי המחוננות האמיתית שלו היא בתחום האינטליגנציה הרגשית, אבל זה כבר ממש לא מדיד...), בינתיים עוד לא היה משהו במתמטיקה שלא הצליחו להסביר לו (כולל שרשים חזקות שברים פשוטים עשרוניים מספרים שליליים והשד יודע מה עוד...) בנוסף, אני אחות למחונן (אחי בן 18 , בכיתה ז' קפץ כיתה, כרגע הוא עתודאי ועושה תואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה באונ' עברית) אז כל העסק מוכר לי
.
 

אמא של1

New member
מכון וייצמן

בעיקרון אני מאוד מאוד מסכימה
הבעיה מתחילה כשאני רוצה שאריאל ישתתף ב"אופק" (יום העשרה למחוננים בי-ם), אבל לשם מקבלים רק את מי שקיבל ציון מסוים במבחן. בבית הספר שחשבנו שהוא ילמד בו (מקור חיים) מתנגדים בכלל ל"אופק", כי זה מוציא את הילד המחונן מהמסגרת ומהחברה שלו. טוב, בינתיים בכלל אין שם מקום לאריאל, לצערי, אז אני לא כל-כך יודעת מה יהיה, אבל בעיקרון הייתי שמחה אם תתיחסי גם לנושא "מסגרת למחוננים בעד ונגד". מלבד זאת, מה אתם אומרים על התכנית של מכון ויצמן במתמטיקה? יש להם מכיתה ג' ואני שוקלת לרשום את אריאל בשנה הבאה. למי שלא מכיר אותי, שלום, אני נדיה, אם לארבעה, הבכור לומד בכיתה ב' ומתמטיקה היא התחום שבו הוא מבריק במיוחד (למרות שלדעתי המחוננות האמיתית שלו היא בתחום האינטליגנציה הרגשית, אבל זה כבר ממש לא מדיד...), בינתיים עוד לא היה משהו במתמטיקה שלא הצליחו להסביר לו (כולל שרשים חזקות שברים פשוטים עשרוניים מספרים שליליים והשד יודע מה עוד...) בנוסף, אני אחות למחונן (אחי בן 18 , בכיתה ז' קפץ כיתה, כרגע הוא עתודאי ועושה תואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה באונ' עברית) אז כל העסק מוכר לי
.
מכון וייצמן
את יכולה להוריד מהאתר של מכון וייצמן שאלון לדוגמא ולתת לאריאל. אם תתרשמי ששניכם מרוצים תרשמי אותו. אגב לא חייבים מכיתה ג' . אפשר גם מאמצע השנה.
 

ציפי ג

New member
ישראל הולך למקור חיים

בעיקרון אני מאוד מאוד מסכימה
הבעיה מתחילה כשאני רוצה שאריאל ישתתף ב"אופק" (יום העשרה למחוננים בי-ם), אבל לשם מקבלים רק את מי שקיבל ציון מסוים במבחן. בבית הספר שחשבנו שהוא ילמד בו (מקור חיים) מתנגדים בכלל ל"אופק", כי זה מוציא את הילד המחונן מהמסגרת ומהחברה שלו. טוב, בינתיים בכלל אין שם מקום לאריאל, לצערי, אז אני לא כל-כך יודעת מה יהיה, אבל בעיקרון הייתי שמחה אם תתיחסי גם לנושא "מסגרת למחוננים בעד ונגד". מלבד זאת, מה אתם אומרים על התכנית של מכון ויצמן במתמטיקה? יש להם מכיתה ג' ואני שוקלת לרשום את אריאל בשנה הבאה. למי שלא מכיר אותי, שלום, אני נדיה, אם לארבעה, הבכור לומד בכיתה ב' ומתמטיקה היא התחום שבו הוא מבריק במיוחד (למרות שלדעתי המחוננות האמיתית שלו היא בתחום האינטליגנציה הרגשית, אבל זה כבר ממש לא מדיד...), בינתיים עוד לא היה משהו במתמטיקה שלא הצליחו להסביר לו (כולל שרשים חזקות שברים פשוטים עשרוניים מספרים שליליים והשד יודע מה עוד...) בנוסף, אני אחות למחונן (אחי בן 18 , בכיתה ז' קפץ כיתה, כרגע הוא עתודאי ועושה תואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה באונ' עברית) אז כל העסק מוכר לי
.
ישראל הולך למקור חיים
אבל לישיבה. אני כל הזמן חושבת לעצמי - למה את החריג המוגבל מעט ההורים דוחפים היום ללמוד יחד עם ילדים רגילים, ואילו את הילד החריג לכיוון השני, ההורים דוחפים למסגרת מובדלת. האם הבידול אכן טוב לילד? את מספרת על אחיך שהוא די בודד, אם איני טועה. האם זה טוב לו? יהודה לומד את החוג של מכון ויצמן כבר שנה שלישית והוא אוהב זאת מאוד. השאלונים נחמדים. בד"כ הוא לא צריך עזרה שלנו. הוא מחכה לשאלונים בכליון עינים. הבעיה היחידה שלו היא חוסר הארגון, וחוסר יכולת הצפיה. וכך כל שאלון נחטף עוד בטרם צולם, והופך בכמה ימים לקובץ דפים מסמורטטים. אני מקווה שהוא הבין את הענין הפעם, כשסירבתי לשלוח את השאלון למכון.
 
שלא אובן לא נכון

ישראל הולך למקור חיים
אבל לישיבה. אני כל הזמן חושבת לעצמי - למה את החריג המוגבל מעט ההורים דוחפים היום ללמוד יחד עם ילדים רגילים, ואילו את הילד החריג לכיוון השני, ההורים דוחפים למסגרת מובדלת. האם הבידול אכן טוב לילד? את מספרת על אחיך שהוא די בודד, אם איני טועה. האם זה טוב לו? יהודה לומד את החוג של מכון ויצמן כבר שנה שלישית והוא אוהב זאת מאוד. השאלונים נחמדים. בד"כ הוא לא צריך עזרה שלנו. הוא מחכה לשאלונים בכליון עינים. הבעיה היחידה שלו היא חוסר הארגון, וחוסר יכולת הצפיה. וכך כל שאלון נחטף עוד בטרם צולם, והופך בכמה ימים לקובץ דפים מסמורטטים. אני מקווה שהוא הבין את הענין הפעם, כשסירבתי לשלוח את השאלון למכון.
שלא אובן לא נכון
אין לי שום חשק שאריאל יחזור על כל הטעויות שהוריי עשו עם אחי
אם כי הוא לא בודד, אולי רק קצת "עתודאי" כזה... תמיד על תקן "הגאון הקטן"... אבל הוא בהחלט חי בחברה... אבל יום לימודים בשבוע ב"אופק" לא נראה לי רעיון רע, מה גם שהילדים באמת נהנים שם!
 

צימעס

New member
../images/Emo6.gif קצת "עתודאי" כזה

שלא אובן לא נכון
אין לי שום חשק שאריאל יחזור על כל הטעויות שהוריי עשו עם אחי
אם כי הוא לא בודד, אולי רק קצת "עתודאי" כזה... תמיד על תקן "הגאון הקטן"... אבל הוא בהחלט חי בחברה... אבל יום לימודים בשבוע ב"אופק" לא נראה לי רעיון רע, מה גם שהילדים באמת נהנים שם!
קצת "עתודאי" כזה
כלומר - מוקף בים חברים (עתודאים), מאלה שלומדים אתו. אני לא בטוחה שזה רע.
 

gadirr

New member
צימעס - מה את עושה בפורום הזה ?

קצת "עתודאי" כזה
כלומר - מוקף בים חברים (עתודאים), מאלה שלומדים אתו. אני לא בטוחה שזה רע.
צימעס - מה את עושה בפורום הזה ?
צימעס - לפי הבורות שהפגנת, "החודשים העבריים הולכים יפה עם המזלות פרט לקצוות", אין לך מה לחפש בפורום של הורים למחוננים. הפורום הזה גדול עלייך.
 
../images/Emo31.gif מה קורא כאן?

צימעס - מה את עושה בפורום הזה ?
צימעס - לפי הבורות שהפגנת, "החודשים העבריים הולכים יפה עם המזלות פרט לקצוות", אין לך מה לחפש בפורום של הורים למחוננים. הפורום הזה גדול עלייך.
מה קורא כאן?
החלטת ללכת מכות עם צימעס בכל הפורומים? פחות גסות רוח אי אפשר? ודוקא עם צימעס? אדם יותר אנושי ממנה קשה למצוא
 

gadirr

New member
כל המטרה שלי להעלות את רמת הפורום

מה קורא כאן?
החלטת ללכת מכות עם צימעס בכל הפורומים? פחות גסות רוח אי אפשר? ודוקא עם צימעס? אדם יותר אנושי ממנה קשה למצוא
כל המטרה שלי להעלות את רמת הפורום
המרה שלי להצדיק את שם הפורום הקשור למחוננים.
 

לי Li

New member
אני מסכינה עם הרוב

כמו שאני נגד שנתות ומבחנים בכלל
יש לי תחושה, שכאשר מכמתים אנשים, מאבדים את המגע האנושי. ילד שהצליח במבחן למחוננים, מקבל יחס מסוים ממערכת החינוך, שיתכן והוא ממש לא זקוק לו. ילד אחר שלא עבר את המבחן, עדיין זקוק לאותו היחס אבל לא יקבל אותו בשל כשלון במבחן. כאשר הילדים מאובחנים, זה נותן למורה ליגיטמציה להתעלם מהצורך האישי של הילד. הוא יגיד - טוב ילד כזה וכזה, ויקטלג אותו. ילד כזה שלא יגיע ל- 100 בבחינות יקבל חותמת של עצלן, ידרבנו אותו אינסוף יעמידו לו מבחנים שאולי מבחינה רגשית הוא כלל לא בשל להם. יש מורים שמפחדים מילדים מחוננים. יש להם רגשי נחיתות ביחס אליהם, ואז הם יתעמרו בילד. להבדיל מבאבחונים של קשיי למידה, בהם התוצאה באה להקל על התלמיד, בד"כ מה שנגרם מאבחון של מחונן הוא הכבדת העומס על התלמיד. ולכך אני מתנגדת. לדעתי יש לפתוח את ימי ההעשרה לכלל התלמידים. מי שזה מוצא חן בעיניו שילך ללמוד, ומי שלא, שלא ילמד. ילדים מחוננים מטבעם הם שואפי דעת ומרבית הסיכויים שהם יהיו בכיתות אלו. ואם ילד לא מחונן יסתנן, מה ירע לו אם הוא ירכוש ידע שלא נמצא בתכנית הלימודים?
אני מסכינה עם הרוב
אבל צריך להתחשב בשני הצדדים, אם לא יהיו איבחונים למשל לכתות מתקדמות יותר המחוננים לא יממשו את מלוא הפוטנציאל שלהם. גם אם הם ילמדו ביום העשרה שבועי עם כל מי שרוצה, זה לא ממש יעזור, כיוון ששיטת הלימודים שמסתמכים עליה היום תלויה ברוב, מתקדמים בקצב שהרוב מתאים לו, מה שיכול לעקב את קצב הלמידה ולגרום לשיעמום. רק רציתי להדגיש את הנקודה הזאת, כי האיבחון גורם להרבה בעיות, אבל יש לו גם כמה צדדים טובים.
 

לי Li

New member
מסכימה*

אני מסכינה עם הרוב
אבל צריך להתחשב בשני הצדדים, אם לא יהיו איבחונים למשל לכתות מתקדמות יותר המחוננים לא יממשו את מלוא הפוטנציאל שלהם. גם אם הם ילמדו ביום העשרה שבועי עם כל מי שרוצה, זה לא ממש יעזור, כיוון ששיטת הלימודים שמסתמכים עליה היום תלויה ברוב, מתקדמים בקצב שהרוב מתאים לו, מה שיכול לעקב את קצב הלמידה ולגרום לשיעמום. רק רציתי להדגיש את הנקודה הזאת, כי האיבחון גורם להרבה בעיות, אבל יש לו גם כמה צדדים טובים.
מסכימה*
 

ציפי ג

New member
הצעתי היא

אני מסכינה עם הרוב
אבל צריך להתחשב בשני הצדדים, אם לא יהיו איבחונים למשל לכתות מתקדמות יותר המחוננים לא יממשו את מלוא הפוטנציאל שלהם. גם אם הם ילמדו ביום העשרה שבועי עם כל מי שרוצה, זה לא ממש יעזור, כיוון ששיטת הלימודים שמסתמכים עליה היום תלויה ברוב, מתקדמים בקצב שהרוב מתאים לו, מה שיכול לעקב את קצב הלמידה ולגרום לשיעמום. רק רציתי להדגיש את הנקודה הזאת, כי האיבחון גורם להרבה בעיות, אבל יש לו גם כמה צדדים טובים.
הצעתי היא
שהכיתה של המחוננים תהיה פתוחה לקהל הרחב, ברמה של המחוננים. ממילא יפלטו אילו שאינם מחוננים, כי זה לא יתאים להם, וכך יהיה פחות ענין של מבחן, אלא של התאמה אישית לאורך זמן.
 

מטיקה

New member
לציפי ג... 840 תלמידים נבחנו השנה

הצעתי היא
שהכיתה של המחוננים תהיה פתוחה לקהל הרחב, ברמה של המחוננים. ממילא יפלטו אילו שאינם מחוננים, כי זה לא יתאים להם, וכך יהיה פחות ענין של מבחן, אלא של התאמה אישית לאורך זמן.
לציפי ג... 840 תלמידים נבחנו השנה
רק ברמת גן לאחר שעברו את שלב א'. מה היה קורה, לדעתך, אם כולם היו פונים לכיתת המחוננים? האם אפשר היה לדלות משם את המתאימים? האבחונים הם הכרחיים גם לבי"ס, גם להורים וגם לילדים. כך כל אחד יודע בידיוק את מקומו ורמתו.
 

מטיקה

New member
סליחה 340.

לציפי ג... 840 תלמידים נבחנו השנה
רק ברמת גן לאחר שעברו את שלב א'. מה היה קורה, לדעתך, אם כולם היו פונים לכיתת המחוננים? האם אפשר היה לדלות משם את המתאימים? האבחונים הם הכרחיים גם לבי"ס, גם להורים וגם לילדים. כך כל אחד יודע בידיוק את מקומו ורמתו.
סליחה 340.
 
הדליה נעשית ע"י היצע וביקוש

לציפי ג... 840 תלמידים נבחנו השנה
רק ברמת גן לאחר שעברו את שלב א'. מה היה קורה, לדעתך, אם כולם היו פונים לכיתת המחוננים? האם אפשר היה לדלות משם את המתאימים? האבחונים הם הכרחיים גם לבי"ס, גם להורים וגם לילדים. כך כל אחד יודע בידיוק את מקומו ורמתו.
הדליה נעשית ע"י היצע וביקוש
פותחים כיתה למתמטיקה ומודיעים - פתחנו כיתה שכזו. מי שמעונין יצטרף. מיד יורדים לך הרבה ילדים שהתחום פשוט לא מענין אותם. ישלדים שלא מתענינים בתחום, גם אם הם מחוננים, לא יפיקו ממנו תועלת. ילדים שאינם מחוננים ומתענינים יפיקו גם יפיקו. הבעיה שלי היא מה עושים עם ההורים, שברגע שישמעו שיש כזה דבר, יחייבו את ילדיהם ללכת על אפם ועל חמתם.
 
איפה פתחתם?

הדליה נעשית ע"י היצע וביקוש
פותחים כיתה למתמטיקה ומודיעים - פתחנו כיתה שכזו. מי שמעונין יצטרף. מיד יורדים לך הרבה ילדים שהתחום פשוט לא מענין אותם. ישלדים שלא מתענינים בתחום, גם אם הם מחוננים, לא יפיקו ממנו תועלת. ילדים שאינם מחוננים ומתענינים יפיקו גם יפיקו. הבעיה שלי היא מה עושים עם ההורים, שברגע שישמעו שיש כזה דבר, יחייבו את ילדיהם ללכת על אפם ועל חמתם.
איפה פתחתם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה