למי מכם יש רישיון נהיגה?

LITAL200666

New member
אני נתקלתי בזה סוזי אל תתפלאי

יש לי חברה שהיא שואלת אותי נכון שלא עשית רישיון עד כה כי את כבדת שמיעה?אני אומרת לה מאיפה לקחת את זה???היא אמרה לי כי זה הגיוני שמישהו לא שומע צפירות אז לא יהיה לו רשיון מן הסתם.... וואי לפעמים אני מתפלאת מהשאלות טיפשיות של אנשים !!
 
לא נתקלתי בזה

אבל אנשים אומרים "זה לא קשה\מפחיד?" איך תשמעי צפירות? בשביל מה אני צריכה לשומע צפירות??? אנשים צופרים כדי לזרז אותך שתזוז מהדרך או משו כזה, זה רוב המקרים שבהם צופרים לך... ואמבולנס זה רעש מחריד אוזניים ואפילו בלי מכשיר אני שומעת ורואים את האור המהבהב שלה אז שטויות... הכי חשוב זה להיות עירנים ולהסתכל כל הזמן מסביב. זה יתרון ענק שבגלל שאנחנו לא שומעים באופן טבעי אנחנו מאמצים את חוש הראיה.
 
הבהרה- לגבי שמיעה וראיה

שלקויי שמיעה מפצים על הלקות בראיה טובה יותר. זה נכון שבעקבות החוסר בשמיעה, אנחנו נוטים לאמץ באופן טבעי את חוש הראיה..אך אל לנו לחטוא בהנחה שהראיה טובה יותר כתוצאה מהלקות בשמיעה. עניין הפיצוי יכול להיות נכון לגבי העיוורים- שהם מפצים על הלקות בראיה בחידוד יתר החושים (בעיקר חוש שמיעה מחודד במיוחד). אך לגבי אנשים לקויי שמיעה- אין הוכחה לסיבה ומסובב. ואם ישנם כמה עשרות לקויי שמיעה שמרכיבים גם משקפיים - זה אומר דיינו! דוגמה טובה היא "תסמונת אשר" המאופיינת ע"י ירידה בשמיעה, וירידה הדרגתית בראייה. הלוקים בתסמונת זו נולדים חרשים, ובמהלך העשור השני לחייהם מתחיל תהליך של הדרדרות הראייה, שמוביל לעיוורון בדרגות שונות.
 

moran f

New member
הדוגמה לא רלוונטית

זה שבתסמונת מסויימת יש פגיעה בשני דברים שונים לא מעיד על אנשים שיש להם את אחת הפגיעות שלא במסגרת התסמונת.
 
הבהרה- לגבי שמיעה וראיה

זה לא נכון שלקויי שמיעה מפצים על הלקות בראיה טובה יותר. זה נכון שבעקבות החוסר בשמיעה, אנחנו נוטים לאמץ באופן טבעי את חוש הראיה..אך אל לנו לחטוא בהנחה שהראיה טובה יותר כתוצאה מהלקות בשמיעה. עניין הפיצוי יכול להיות נכון לגבי העיוורים- שהם מפצים על הלקות בראיה בחידוד יתר החושים (בעיקר חוש שמיעה מחודד במיוחד). אך לגבי אנשים לקויי שמיעה- אין הוכחה לסיבה ומסובב. ואם ישנם כמה עשרות לקויי שמיעה שמרכיבים גם משקפיים - זה אומר דיינו! דוגמה טובה היא "תסמונת אשר" המאופיינת ע"י ירידה בשמיעה, וירידה הדרגתית בראייה. הלוקים בתסמונת זו נולדים חרשים, ובמהלך העשור השני לחייהם מתחיל תהליך של הדרדרות הראייה, שמוביל לעיוורון בדרגות שונות.
 
למעלה