מה יהיה עם האנלוגי?

יובליק

New member
מה יהיה עם האנלוגי?

כל החברות מעיפות את האנלוגי, אין יותר ייצור שלהם וחלקנו נאלץ להתקע עם דיגיטליים שלא מתאימים לנו, מה יהיה? נגזר עלינו (אוהבי האנלוגיים עד להודעה חדשה) לחיות עם המכשיר האנלוגי שלנו 100 שנה? סיפור מעניין (אתם תחליטו): היה לי פעם פונאק פיקו פורטה מהדגמים המוקדמים אשר איפשר מצב M, מצב T ומצב M+T משולב והכיבוי היה מתבצע באמצעות פתיחה של המכסה של הסוללה, שנים לאחר מכן כשרציתי לקנות מכשיר חדש מאותה חברה גיליתי שכבר לא מייצרים את המכשיר הזה בדיוק אלא "שיפרו" אותו לדגם שמאפשר מצב כיבוי, מצב M ומצב T, זהו וגמרנו אין יותר מצב M+T משולב ממש התקדמות תודה רבה להם. נתקעתי עם המכשיר הזה ואין ביכולתי להנות ממצב M+T משולב, המכשיר הראשון כבר התקלקל (מסכן החזיק מעמד איזה 5 שנים) וכיום אין מה לדבר בכלל, לא מייצרים יותר בפונאק מכשירים אנלוגיים מסוג פיקו פורטה, מכשיר שכזה (ממה שנשאר להם במחסנים) עולה 2000 ש"ח לפני הנחות ובשביל להנות ממצב T+M אני נאלץ לעבור לדיגיטלי מהזולים שיש (כמו לדוגמה ה-MAX של פונאק שיש לו הכי פחות התערבות דיגיטלית) שלא כל כך מתאים לי שעולה 5000 לפני הנחות (באמת עד עכשיו שום דיגיטלי לא מתאים לי וניסיתי כמו ווידקס ואוטיקון ופונאק). ה-MAX הוא הדיגיטלי שהגעתי איתו הכי קרוב אבל עדיין לא. בקיצור נראה לי שאכלנו אותה, מתישהוא נצטרך לשים את הדיגיטלי ולסבול אותו ואולי אולי עם הזמן אולי נתרגל אליו..
 
גם אני הייתי עם פונאק שנים ארוכות

וחוץ מזה, אולי לא ניסית מספיק דגמים דיגיטליים? אני בטוחה שמתוך ים הדגמים האלה יימצא האחד שמתאים לך באמת.. ניסית את סימנס גם? הם נחשבים חברה מצויינת מאוד בתחום מכשירי השמיעה ואני מכירה המון חרשים ששנים ארוכות היו עם אנלוגי ועברו לדיגיטלי של סימנס ומספרים שזה ממש שינה להם את החיים. פשוט אל תתייאש, תנסה גם במכוני שמיעה אחרים וגם אל תשכח שקלינאי התקשורת אמור לכוון לך את המכשיר בהתאם. אולי משהו התפקשש לך עם זה.. פשוט תוודא שאתה הולך למכון שמיעה טוב מאוד ואמין עם המלצות טובות, והם יעזרו לך למצוא את הדגם המתאים ביותר. יש גם דגמים דיגיטליים עם התערבות אנלוגית ולמיטב הבנתי הם דורשים תקופת הסתגלות ארוכה ולא קלה.
 

יובליק

New member
לא ניסיתי את כולם

ניסיתי מכשירים דיגיטליים משוכללים ופחות משוכללים של פונאק ווידקס ואוטיקון ואני הייתי בדעה שהם הכי טובים שיש. אף אחד לא התאים לי, השמיעה לא הייתה לטעמי והדבר החשוב ביותר שאני מצפה לו ממכשיר שמיעה הוא שיפור בהבנת הדיבור ואת זה אף אחד מהמכשירים שניסיתי לא נתן לי, חוץ מלהוריד רעשי רקע ורעשים אחרים שאינני מעוניין בביטולם בעצם, אז מה נותן לי הדיגיטלי היקר מעל האנלוגי הזול? אם כבר מדברים על מכוני שמיעה טובים אז הייתי כבר בשטיינר בחיפה ובמכון שמיעה אסף בעפולה, הבנתי שיש גם מכון "הדים" בעפולה, יש המלצות בכללי? מכונים אחרים בארץ?
 
שלוש החברות האלו

טובות.. אני מכירה רק את פונאק ויוניטרון היו לי מכשירים אנלוגיים שלהם. אבל יש עוד חברות טובות בשוק כמו סימנס, תנסה אין לך מה להפסיד וכמו שאמרתי השמיעה חשובה מאוד והאנלוגיים כניראה כבר ייעלמו מן העולם אז אל ייאוש ותמשיך לחפש עד שתמצא. מה שאני לא הבנתי ממך זה - האם בדיגיטלי רמת הבנת הדיבור שלך זהה לרמה שלך באנלוגי ?? או שהיא ירודה יותר? אני לא גרה בצפון ככה שאני לא מכירה את המכוני שמיעה שם.. אתה צריך למצוא סוכנים מורשים של סימנס. בטוח יש באיזור תל אביב. אני גרה באשדוד יש שם מכון שמיעה בשם קולן ועד כמה שידוע לי אין לו סניפים בת"א או בצפון והמכון הזה מוכר סימנס. אני מכירה את מכון הדים יש בעיר שלי אבל אני לא מתה על הסניף הספציפי הזה הם סירבו לתת לי לנסות את הדיגיטלי בטענה שאני לא עונה על הקריטריונים.. וגם שהקלינאית שם דיברה לא ברור וכל זה הפריע לי וחזרתי למכון הקבוע שלי שם אני מקבלת שירות הרבה יותר טוב. ניראה לי שיש אפשרות לבטל את הביטול של רעשי הרקע בדיגיטלי לא?? חוץ מזה כניראה שזה כבר עניין של העדפה אישית שכן לי האנלוגי עשה המון כאב ראש כי שמעתי את הכל הכל בלי סינון וזה שיגע אותי למרות שתמיד באודיוגרמות הגעתי לרמה של 15-25 דציבלים. בלי מכשירי שמיעה הירידה שלי היא 90-100 דציבלים שזה נחשב ממש ליקוי עמוק.
 

יובליק

New member
העניין הוא שכאשר השמיעה נפגעת

לא רק הווליום נחלש אלא ככל הנראה גם היכולת לזהות ולהפריד צלילים כראוי . אם את יושבת במסעדה וכולם מדברים בצורה שוטפת ורק את בקושי מבינה משהו תחשבי שכולם בעצם מצליחים לבודד את רעשי הרקע ולשמוע הייטב אחד את השני. על מנת לבטל רעשי רקע יש צורך באינטליגנציה מלאכותית שתזהה דפוס קבוע של רעש ותדע לבטל אותו אך בכל המכשירים שניסיתי האופצייה הזאת פוגמת באיכות השמיעה, אולי הדיבור נהיה חד יותר (ונשמע שונה) אבל השמיעה הכללית ממש לא מרגישה טבעית. כמובן יש אנשים שמעוניינים דווקא בביטול רעשי רקע על חשבון תופעות הלוואי, אני למשל מעוניין בשמיעה טבעית ורעשי רקע הם חלק מהמכלול הטבעי. בקשר למה שציינת גם אני לא יודע אם זה נכון שרעשים פוגעים בטווח הארוך בשרידי השמיעה, כמו שאמרתי קודם רעשי רקע (יכולים להיות גם רעשים חלשים) הם חלק מהטבע ואני מעדיף אותם גם על מנת להתמצא יותר במרחב ולהבין שאם אני למשל שומע רעשים של פטיש אז כנראה שיש עבודות בניין בקרבת מקום. אני זוכר שניסיתי את המכשיר של פונאק בשם MAX וקצת הזדעזעתי כשלא שמעתי את הכלבה שלי נובחת !!! גם האקו (ההד) בוטל לחלוטין - לא טבעי בכלל.
 
הבעיה שלי האישית עם אנלוגי-

הוא מגביר את כל הצלילים בלי להבדיל ביניהם ובלי לזהות אותם. ואתה צודק, זה חלק מהמכלול הטיבעי שיש רעשי רקע אבל מה שאתה מפספס כאן זה שאדם עם שמיעה טובה מסוגל "להתעלם" מרעשי הרקע. אם הוא מדבר עם בנאדם, האוזן שלו מסוגל לעשות סלקציה ולבחור את הצליל שהוא רוצה לשמוע. וזה מה שדיגיטלי עושה, אמנם לא בצורה מושלמת כי בכל זאת, מחשב לא מסוגל לדעת מה בדיוק אנו רוצים לשמוע. כך יוצא שלפעמים אני צופה בטלביזיה בסלון והורי יושבים במטבח שממוקם מאחורי הטלביזיה ואני שומעת את הקול שלהם בצורה מאוד ברורה ומודגשת ואת הטלביזיה אני שומעת כאילו היא ברקע, ועלי להגביר אותה כדי לשמוע, אך זה מפריע לבני משפחתי השומעים. (יש לי מכשיר שמיעה דיגיטלי אם לא הבנת...) אבל רוב הזמן אני בהחלט מרוצה וכשאני יושבת עם בנאדם בשיחה אחד על אחד, אני שומעת אותו מצוין ולפעמים אנשים מופתעים מזה, כי הרי אני כמעט חרשת. ואני עדיין מסוגלת לשמוע רעשים כמו צעקות מבחוץ אבל מאוד חלש. אנשים פשוט עוד לא מבינים שדיגיטלי הוא הכי קרוב ברמה שלו לשמיעה האנושית. אנלוגי זה פשוט "רמקול". הוא שומע כל דבר ובערבובייה מוחלטת. לדעתי אנלוגי יתאים יותר לאנשים שהשמיעה שלהם יותר טובה והם מסוגלים לפענח רעשים... עושים בשכל שלאט לאט מוחקים את האנלוגי מהמפה. הטכנולוגיה מתקדמת, אין טעם להיחאז בטכנולגיה ישנה רק כי אתה "רגיל" אליה. מתרגלים גם לטכנולוגיה המתקדמת! והיא יותר טובה!
 
כבר אמרתי שאני לא יודעת

איזה דגם הוא בשרשור אחר...
הוא מלפני 4 שנים ונמחק הכיתוב עליו, בכול מקרה הוא אחד מהחזקים בעולם... אחפש באינטרנט אולי אמצא..
 

יובליק

New member
נראה לי שיש לה סומו

אגב את צודקת אבל קחי בחשבון שאמנם היכולת לזהות ולהפריד צלילים נפגעת אבל לא לגמרי, הרי כשאת עושה בדיקת שמיעה ומשמיעים לך מילים עם רעשים את מצליחה בחלק מהזמן להפריד את הצלילים ולזהות אותם לא ? (אני בכל אופן כן) בקשר לשמיעה הטבעית זה נושא לוויכוח, המכשיר הדיגיטלי היום מנסה "להתחכם" הוא מנסה להנחית רעשי רקע ולהבליט את הדיבור, הוא לא תמיד מצליח בכך וגם כשהוא מצליח יש תופעות לוואי, המכשיר הדיגיטלי פשוט הורס את הצליל הטבעי. דווקא המכשיר האנלוגי שמשמש רק כמגבר הוא זה שנותן את השמיעה הטבעית ביותר שאדם יכול לקלוט במסגרת מוגבלותו, אמנם זה לא זהה לצליל שקולט אדם שומע אבל זה הכי קרוב . אני אישית מוכן לקנות אפילו ב-50 אלף ש"ח מכשיר דיגיטלי אם הוא היה משפר את היכולת שלי להבין דיבור אבל לצערי (בעצם לא ממש לצערי) בדיקת האודיוגרמה שלי דיי מיושרת וזה אומר שאין פה משהו שמכשיר דיגיטלי יכול לשחק איתו (להגביר או להנחית תדרים מסויימים), כל דיגיטלי שניסיתי לא הועיל לי אלא רק להיפך והמכשיר הבא שאני הולך לנסות זה את המיקרו פאואר ששונה משאר המכשירים בכך שהרמקול ממוקם באוזנייה ואולי אני אנסה גם את המכשירים לש סימנס אם אני אמצא מכון שעובד איתם בצפון .
 
המכשיר לא עוזר לך להבין דיבור

זה המוח שלך שמתרגם את הצלילים ולא משנה אם תשים(תשימי?..) את המכשיר הכי חזק וכי יקר והכי משוכלל בעולם, זה תלוי במוח שלך. הדרך היחידה היא ללמוד להבין דיבור!!! כמו שאני עושה בכל יום...
 

יובליק

New member
מקור הבעייה הוא באוזן

יש אנשים שכל חייהם שמעו הייטב וכשהגיעו לגיל 30 או 40 החלו לסבול מירידה בשמיעה ואיתה גם בהבנת השמיעה, אין פה משהו שצריך ללמוד זה תלוי באוזן אבל אולי התכוונת למשהו אחר.. מה את עושה כל יום? לומדת לקרוא שפתיים ?
 
יש פה הרבה מה ללמוד

ללמוד להבין מה אתה שומע כי עם המכשיר, אתה כן שומע. וזה מה שאני לומדת ככה אני מצליחה לדבר בטלפון ולנהל עם החבר שלי שעות ארוכות של שיחות בטלפון ורמת השמיעה שלי 90=95 אז איך תסביר את זה? זה רק מוכיח שזה לא לגמרי תלוי באוזן. לקרוא שפתיים אני יודעת מצוין למרות שגם על זה אני עובדת כל הזמן... אבל מה החוכמה להשתמש במכשיר אם מבינים הכול רק מקריאת שפתיים? החוכמה היא ללמוד להבין מילים בלי להסתכל... אבא שלי מתקרב לגיל 50 ולפני שלוש שנים הוא התחיל ללכת עם מכשיר שמיעה. שמנו לב שהוא פחות מבין מה שאומרים לו אבל זה רק בגלל שהוא לא שומע! עם המכשיר הוא מבין מעולה כי הוא שומע עם המכשיר והוא כל החיים שמע והמוח שלו מפענח את המילים. יש הבדל בין לשמוע עם מכשיר ובין לשמוע בלי המכשיר. כאילו מה את חושבת שהמכשיר יעזור לך פתאום להתחיל להבין מילים שלמות בלי להסתכל על אנשים? הוא רק נותן לך את השמיעה ולא את ההבנה ההבנה תלויה רק בך. (לא הבנתי אם את בן או בת?)
 

יובליק

New member
אני בן ואת טועה

אבא שלך מתקרב לגיל 50 והוא התחיל ללכת עם מכשיר שמיעה, מה רמת השמיעה של אבא שלך? אני בטוח שזה לא 90-95. פגשתי מישהו בגיל 40 שמתישהוא התחילה לו ירידה בשמיעה והוא רוצה לקנות מכשיר שמיעה אבל בינתיים קשה לו להבין מילים והוא בעצמו מבהיר את זה הרבה פעמים שהוא שומע שומע שומע אבל אוףף לא מבין את הנאמר, והבעייה היא ממשית שכן אני רגיל לדבר עם שומעים והם תמיד מבינים אותי ורק לעיתים רחוקות יוצא לי לדבר עם מישהו שהוא כבד שמיעה אז לפעמים גם אני צריך לדבר יותר ויותר ברור... טלפון ופלאפונים הם מאוד נוחים לשמיעה, מצמידים את הטלפון לאוזן והקול שבוקע מהטלפון מגיע ברובו ישירות לאוזן שלך שזה שונה לחלוטין מלנהל שיחה אחד מול השני, אני לא מתפלא שאת מצליחה לבלות שעות ארוכות בשיחות טלפון עם החבר ומי יודע אולי את משתמשת במצב T שזה בכלל שמיעה הרבה יותר מובנת. בקיצור המוח מפענח אבל בשביל שהמוח יפענח כמו שצריך הוא צריך שהאוזן תעבוד כמו שצריך ולכן כמו שאמרתי קודם זה תלוי באוזן . המכשיר לא נועד רק להגברת השמיעה כמו פעם, היום הוא מיועד גם לפצות בין השאר על היעדר היכולת להבין דיבור, המכשיר יועד לקחת את הסאונד הרגיל ולשפצר אותו במידה כזאת שהאוזן תבין אותו כמה שיותר טוב ובשביל שמוח יוכל לפענחו כמה שיותר טוב. זה שלא מבינים מילים מסויימות לא אומר שאלו המילים שהמוח לא מסוגל לפענח כראוי, יש לומר את המילים האלה בצורה ברורה יותר וזאת בדיוק המטרה והשאיפה של המכשיר שמיעה, אני מאמין שבעתיד מכשירי השמיעה ישתכללו עד לרמה שבה נוכל להבין הכל. מדענים עובדים היום על תוכנה שמזהה דיבור וממירה לטקסט, יש עוד הרבה עבודה על התוכנה הזאת (אחוזי ההצלחה הם כ-80 אחוז וזה בתנאי שמדברים מאוד מאוד ברור), מתישהוא התוכנה הזאת תוכנס למכשירי השמיעה ותשמש לקלוט דיבור (גם בתנאי רעש) ולהשמיע אותו בחזרה לשומע בצורה הרבה יותר ברורה, המכשיר בעצם ממש "ידבר" עם השומע, היום יש שימוש באקולייזר דיגיטלי לשם הבנת דיבור וההצלחה שלו היא ממש חלקית לפי דעתי .
 

moran f

New member
דווקא לא

לא האוזן ולא המוח מספיקים לבדם. המוח מקבל את הגירוי מהאוזן, אבל הוא מעבד אותו בכמה רמות. מי שמעולם לא שמע לא יבין דיבור מיד גם אם תספק לו תחליף מושלם לאוזן, כי המרכזים הרלוונטיים במוח מעולם לא למדו לפענח את הגירוי שהוא יקבל בצורה מצויינת עכשיו.
 

יובליק

New member
ברור ברור

אבל אנחנו מדברים על משהו אחר, אנחנו מדברים על אנשים שכן שמעו כל חייהם ופתאום החלה הירידה בשמיעה ואיתה גם הבנת הדיבור. ברגע שיש ירידה קטנה בשמיעה זה אומר קודם כל שיש בעייה באוזן ולכן עלולים בדר"כ להתפתח בעקבותייה בעיות נוספות כמו הבנת השמיעה, ירידה בשמיעה גורמת בפוטנציאל לאיבוד מסויים של היכולת להבין דיבור, אך ייתכנו בהחלט מקרים שבהם יש ירידה בשמיעה אך עדיין מצליחים להבין כל מילה ומילה למרות ששומעים חלש יותר, בשביל זה יש בדיקות אודיוגרמה בשביל לבדוק את היחס שבין רמת השמיעה לבין הבנת הדיבור בתנאים שונים . מכשיר שמיעה יכול להגביר את הקול ולפתור את בעיית הרמה של שמיעה אבל הדיבור עדיין עשוי שלא להישמע מובן במקרים מסויימים פשוט בגלל שהמכשיר עדיין לא מסוגל לתת מענה מושלם להבנת הדיבור. בדר"כ ככל שבעיית השמיעה גדולה יותר הפוטנציאל לאיבוד יכולת הבנת הדיבור היא גבוהה יותר וחריפה יותר.
 

moran f

New member
זה מאוד שונה ממה שאמרת קודם

בדיקת שמיעה בודקת הרבה מאוד דברים, הבנת דיבור בתנאים שונים הרבה פעמים דווקא לא (אני מניחה שהתכוונת לרעש? כי את זה דווקא לא עושים בכל בדיקה). האודיוגרמה, שזה הגרף עצמו, נבדקת בכלל ע"י צליל טהור ולא ע"י מילים.
 

יובליק

New member
מצטער שככה הבנתם את זה

אולי בגלל שערבבתם בעיות שונות במצבים שונים. אני משער שעושים בדיקת הבנת דיבור למי שרוצה לרכוש מכשיר שמיעה, בכל זאת בדיקת הבנת דיבור היא בדיקה שניתן להסתמך עלייה על מנת למדוד יחסית את היכולת להבין מילים, מבצעים אותה החל מדיבור נקי ועוברים לרעשי רקע מתגברים בהדרגה . נכון, האודיוגרמה זה עבור צלילים, אך יש מקום גם לתוצאות בדיקת הבנת הדיבור שמיוצגת באחוזים (אצלי זה עומד כיום על כ- 75 אחוז).
 

moran f

New member
למיטב ידיעתי אני לא בהריון

אתה מוזמן לפנות אלי ביחיד. יש הרבה מקום לבדיקת הדיסקרימינציה, היא פשוט לא חלק מהגרף אלא בדיקה נפרדת. בכל מקרה, הרבה פעמים אין צורך במיסוך.
 
למעלה